Filantrópia, CSR
Az ember társadalmi lény, felelősséggel tartozik az embertársai iránt. Minél sikeresebb valaki, annál több a lehetősége és ezzel arányosan nagyobb a felelőssége is. Ez fokozottan igaz a sikeres vállalkozásokra, ezért nem véletlen, hogy minden komolyan vehető vállalkozásnak jelentős CSR, azaz társadalmi felelősségvállalási programja van.
A jótékonyság és a társadalmi felelősségvállalás akkor ér valamit, ha nem merül ki üres szavakban, kegyes beszédben, hanem testet ölt hasznos cselekedetekben.
A társadalmi felelősségvállalás, szolidaritás és jótékonyság olyan alapvető értékek, amelyek nélkülözhetetlenek a vállalat hosszú távú üzleti sikereihez is.
Mindez nem csak vállalati szinten igaz, hanem engem magánemberként is kötelez. Már hosszú évek óta folytatunk karitatív tevékenységet és támogatunk olyan társadalmi célokat, amelyeket fontosnak tartunk.
Gyakran veszek részt inspiráló konferenciákon, workshopokon, ahol a nemzetközi e-kereskedelmi és határokon átívelő online tervezésekről kapcsolatos tapasztalataimat oszthatom meg a világ elismert szakértőiből álló hallgatósággal.
A tudás átadása mindig inspiráló élmény számomra, mert ilyenkor érzem azt, hogy én is hozzájárulok a tudás reprodukciójának bámulatos intézményéhez, amiből korábban magam is profitáltam.
Ha bármelyikünk messzebbre lát, mint a többiek, akkor ezt csak azért teheti, mert óriások vállán áll, akiknek a tudása alapjait köszönheti. Felemelő érzés, ha az ember egy területen olyan tudással rendelkezik, amelyre másoknak szüksége van és ezt megoszthatja velük.